اینورتر جدا از شبکه چیست؟

اینورتر جدا از شبکه چیست؟

اینورتر جدا از شبکه یک مبدل قدرت است که برای برق‌رسانی مکان‌های ایزوله که با شبکه برق محلی جفت نشده‌اند، استفاده می‌شود. ارائه منبع تغذیه خورشیدی پایدار به چنین بخش هایی یک چالش است زیرا پیچیدگی سیستم بسیار بزرگتر از سیستم مشترک متصل به شبکه است.

اینورترهای خورشیدی خارج از شبکه نه تنها برای برق رسانی به خانوارهای خودپایدار مستقل از انرژی استفاده می شود، بلکه می توان از وسایل برقی و ابزار برقی در وسایل نقلیه تفریحی مثل قایق ها استفاده کرد.

انواع اینورتر جدا از شبکه

اینورتر های خارج از شبکه دارای چند نوع هستند که به توضیح آن ها می پردازیم:

قادر به تولید موج سینوسی AC خود

بر خلاف اینورترهای متصل به شبکه، که فقط اتصال AC خود را با سیگنال دریافتی از شبکه همگام می کنند، اینورتر جدا از شبکه باید بتواند یک موج سینوسی مناسب تولید کند (در فرانسه 220Vac L-N است. ، در فرکانس 50 هرتز). اینورتر به جای داشتن یک اتصال تعاملی شبکه برای تغذیه برق به شبکه AC، یک خروجی جداگانه خواهد داشت که از طریق آن نیروی تجدیدپذیر از باتری به بارها وارد می شود.

قابلیت جابجایی باتری

اینورترهای خارج از شبکه مانند ماشین‌های اتصال به شبکه مبدل‌های DC/AC هستند، اما در حالی که اینورترهای اتصال شبکه، برق DC حاصل از آرایه خورشیدی را به AC تبدیل می‌کنند، واحدهای خارج از شبکه از برق DC ذخیره شده استفاده می‌کنند. در باتری ها استفاده صحیح از باتری ها از نظر جریان و عمق شارژ برای سرویس دهی بهینه آن بسیار مهم است.

برای آگاهی از قیمت، کسب اطلاعات دقیق تر در مورد اینورتر جدا از شبکه و خرید اینورتر می توانید با کارشناسان ولتا کالا در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

برای تماس کلیک کنید

قابلیت ادغام با منابع تغذیه کمکی

واحدهای خارج از شبکه با استفاده از سوئیچ انتقال خارجی می توانند با ژنراتورهای دیزلی با این که کمی غیرمعمول است، با شبکه برق کار کنند! سوئیچ انتقال بین منبع تغذیه جایگزین می شود تا دستگاه ها را به واحد شبکه خاموش متصل کند، در صورتی که دومی قادر به گرفتن انرژی از باتری ها و یا به منبع تغذیه کمکی در هنگام شارژ شدن باتری متصل باشد.

تزریق برق به شبکه برق

این ویژگی برای اینورترهای متصل شبکه و هیبریدی است. اینورترهای خارج از شبکه از آنجایی که برای اتصال به شبکه پیش‌بینی نشده‌اند، از کدهای شبکه مختلفی که برای اتصال به شبکه مورد نیاز است، پیروی نمی‌کنند. کدهای شبکه، در میان چیزهای دیگر، چگونگی راه اندازی حفاظت ضد جزیره ای را تعریف می کنند، که این ویژگی اینورتر جدا از شبکه است که به سادگی از آن پشتیبانی نمی کند.

تزریق برق به شبکه برق

تاسیسات اینورتر جدا از شبکه

تاسیسات خارج از شبکه معمولا نیاز به یک دستگاه جداگانه به نام کنترل کننده شارژ خورشیدی دارند که در کنار اینورتر خارج از شبکه نصب شود. کنترل کننده شارژ خورشیدی یک مبدل DC/DC است که ولتاژ خروجی آرایه خورشیدی را با ورودی ولتاژ پایانه های باتری تطبیق می دهد و جریان های شارژ باتری را کنترل می کند. از آنجایی که اینورتر خاموش شبکه توانی را که از آرایه PV می آید کنترل نمی کند، مصرف مستقیم توان تولید شده توسط آرایه امکان پذیر نیست.

از انرژی خورشیدی برای تغذیه بارها در هنگام تخلیه باتری استفاده کنید. در حالی که اکثر اینورترهای هیبریدی قادر به ارائه تولید pv به بارها و شارژ باتری به طور همزمان هستند، واحد خاموش شبکه قادر به انجام این کار نیست. هنگامی که باتری خالی است یا در حال شارژ است، خروجی اینورتر جدا از شبکه به سادگی غیرفعال می شود و تنها زمانی فعال می شود که باتری به طور کامل شارژ شود.

تاسیسات اینورتر جدا از شبکه

توان دریافتی اینورتر جدا از شبکه

شرایط زمانی که توان دریافتی از اینورتر بیشتر از توانی باشد که اینورتر برای تامین آن ساخته شده است، اضافه بار نامیده می شود. معمولاً اضافه بار می‌تواند ناشی از وسایلی باشد که برای کار به جریان‌های بالا نیاز دارند، یا جریان‌های هجومی زیاد (به عنوان مثال: حداکثر جریان در راه‌اندازی یک موتور که برای دستیابی سریع به RPM خاص لازم است).

در حالی که یک اینورتر خارج از شبکه را نمی توان با یک واحد شبکه جایگزین کرد، می توان آن را با یک اینورتر هیبریدی جایگزین کرد. استفاده از یک اینورتر هیبریدی فوراً یک مزیت را به جدول می آورد و اجازه می دهد تا تعداد دستگاه های لازم را محدود کنید.

اینورترهای هیبریدی قادرند انرژی خورشیدی را به باتری ها شارژ کنند، درست مانند کنترلر شارژ، آنها می توانند DC را به AC و AC را به DC تبدیل کنند، درست مانند یک اینورتر چند حالته خارج از شبکه، آنها دارای خروجی اختصاصی بار هستند.

همچنین ورودی AC برای اتصال به شبکه برق یا دیزل ژنراتور تعبیه شده است که نیاز به کلید انتقال را از بین می برد. بر خلاف اینورتر جدا از شبکه اینورتر متصل به شبکه نیز وجود دارد که پیشنهاد می شود مقاله اینورتر متصل به شبکه چیست و چگونه کار می کند؟ را مطالعه نمایید.

تبدیل انرژی اینورتر

مهمتر از همه، اینورترهای خورشیدی هیبریدی می توانند بارها را با استفاده از تولید خورشیدی که تنها با برق وارد شده به باتری ها تکمیل می شود، برق رسانی کنند. یک اینورتر جدا از شبکه معمولی فقط از انرژی ذخیره شده در باتری ها استفاده می کند. این بدان معناست که قبل از عرضه به بارها، هر کیلووات ساعت انرژی تولید شده توسط خورشید باید چندین مرحله تبدیل الکتریکی (DC/DC در کنترل کننده شارژ، DC به AC در اینورتر خارج از شبکه) را طی کند.

ذخیره سازی که برای تبدیل شدن به انرژی الکتریکی به شکل شیمیایی آن نیاز به انرژی الکتریکی دارد. تأثیر مراحل تبدیل بر راندمان سیستم ناچیز است و بنابراین بهبود مثبت بازدهی که اینورترهای هیبریدی ممکن می‌سازند بسیار قابل توجه است.

تبدیل انرژی اینورتر

بهترین نتیجه اینورتر جدا از شبکه

علاوه بر این، استفاده از ترکیبی نیز ممکن است به برخی از عناصر دیگر اینورتر جدا از شبکه برای دستیابی به بهترین نتایج کمک کند. طول عمر باتری به عنوان تعدادی از چرخه های شارژ که باتری می تواند در تابع پارامتری به نام عمق تخلیه DOD  پشتیبانی کند بیان می شود.

درک آن آسان است: اگر DOD 20٪ باشد به این معنی است که باتری 20٪ از ظرفیت خود را قبل از شارژ مجدد تخلیه می کند. حجم انرژی که در هنگام شارژ از باتری می گذرد (به اصطلاح توان عبور انرژی) ناچیز است و در نتیجه فرسودگی و پارگی زیادی ایجاد نمی کند. اگر DOD روی 80٪ تنظیم شود، این تغییر می کند، حجم انرژی عبوری از باتری در طول 1 چرخه 4 برابر بیشتر است و بنابراین باعث فرسودگی می شود.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به کارشناسان ولتا کالا مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

برای تماس کلیک کنید

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *