بررسی تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق

تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق

تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق موضوع قابل توجهی ست که در این مطلب به آن می پردازیم. اینورتر وسیله بسیار مفیدی برای تامین برق (یا برق) پشتیبان در هنگام قطع برق است. این امر تداوم یکنواخت مصرف برق را در هر کاری که انجام می دهد، خواه کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون یا استفاده از ماشین لباسشویی و غیره، بدون هیچ مانعی تضمین می کند.

به محض قطع برق برق، اینورتر وارد می شود و برق را به لوازم برقی می رساند.اما برخی از سازندگان ادعا می کنند که اینورترها (تولید شده توسط آنها) می توانند در مصرف برق صرفه جویی کنند. این گفته چقدر درست است؟ اجازه دهید دریابیم.

آنچه باید در مورد اینورترها بدانیم

اینورتر ها از جمله اینورتر ال اس در اصل وسیله ای است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. نمی تواند به تنهایی از برق پشتیبانی کند. اینورتر یکی از سه جزء یک UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) است. این قطعات عبارتند از: شارژر، باتری و اینورتر. مونتاژ این سه مولفه، پشتیبان برق را برای وسایل برقی فراهم می کند (و این مونتاژ همان چیزی است که مردم به طور کلی «اینورتر» می نامند، اما اینورتر تنها بخشی از این مجموعه است.

برای درک بهتر، ما مونتاژ را به عنوان «اینورتر» می نامیم. اینورتر از این پس). شارژر به منبع تغذیه خانه/دفتر وصل است و وظیفه شارژ باتری را انجام می دهد و برق را از برق می گیرد. باتری محل ذخیره شارژ است که می تواند بعدا (یا در هنگام قطع برق) استفاده شود.

استفاده از انواع اینورتر در کاهش مصرف برق

اکنون یک نکته جالب توجه در اینجا این است که شارژ ذخیره شده در باتری به صورت جریان مستقیم (DC) است. و لوازم خانگی برای عملکرد خود به جریان متناوب (AC) نیاز دارند. این همان جایی است که یک اینورتر در تصویر قدم می گذارد.

DC را به AC تبدیل می کند و در نتیجه باعث می شود که وسایل با استفاده از برق باتری کار کنند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیز می توانید مقاله پمپ اینورتر چیست؟ هر آنچه که باید در مورد اینورتر پمپ بدانید را مطالعه نمایید.

تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق

اگرچه یک اینورتر برق پشتیبان را برای لوازم خانگی یا اداری فراهم می کند، اما آنها مقداری برق را خودشان مصرف می کنند. اگر دستگاهی تمام توان مصرفی خود را به خروجی تبدیل کند، گفته می شود که دستگاه 100 درصد کارآمد است. یک اینورتر هرگز نمی تواند 100% کارآمد باشد.

همیشه مقدار معینی از دست دادن در ارتباط با عملکرد یک اینورتر وجود دارد. به عبارت دیگر، در لحظه ای که یک اینورتر را روشن می کنید، علاوه بر تامین برق وسایل متصل شده، مقداری اتلاف برق نیز وجود دارد که اینورتر با آن مواجه می شود. در واقع، حتی زمانی که به منبع تغذیه اصلی متصل نیست، مقدار مشخصی از دست دادن انرژی نیز وجود دارد.

به طور معمول مشاهده شده است که تلفات انرژی اینورتر متناسب با اندازه اینورتر متفاوت است. هر چه اندازه اینورتر بزرگتر باشد، تلفات انرژی بیشتر و اندازه کوچکتر، تلفات انرژی کمتر خواهد بود. بنابراین اگر یک اینورتر بزرگ خریداری می کنید و فکر می کنید که برای مدت طولانی پشتیبان برق را ارائه می دهد، پس باید دوباره فکر کنید. زیرا اگرچه منبع تغذیه خوبی را فراهم می کند، اما اندازه بیش از حد آن باعث تلفات انرژی بیشتر نیز می شود.

تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق

مصرف انرژی در اینورترها

همانطور که در بالا توضیح دادیم، کل برق ورودی در یک اینورتر به برق خروجی برای وسایل برقی تبدیل نمی شود. دلیل این امر این است که مقداری تلفات انرژی در یک اینورتر رخ می دهد. این تلفات در اجزای داخلی اینورتر (که به طور کامل قابل حذف نیستند) به دلیل شارژ/دشارژ خازن ها در باتری ها اتفاق می افتد. همچنین اتلاف انرژی در سیم ها و تلفات ناشی از شارژ قطره ای وجود دارد. شارژ قطره ای به شارژ باتری بدون بار، حتی زمانی که کاملاً شارژ شده است، اشاره دارد. این باعث از دست دادن مقداری انرژی می شود. همه این تلفات اثر ترکیبی بر بازده کل اینورتر دارند.

به طور معمول راندمان یک اینورتر در محدوده 85٪ تا 95٪ متغیر است. همچنین دیده شده است که راندمان یک اینورتر با افزایش بار متصل به حد معینی افزایش می‌یابد و فراتر از آن حد بار متصل، بازده اینورتر دوباره کاهش می‌یابد. این مقادیر در برندهای مختلف و نوع اینورتر مورد استفاده متفاوت است.

بنابراین اگر نمونه ای از یک خانوار را در نظر بگیریم که مجموع بار 1 کیلو ولت آمپر دارد و از یک اینورتر با کارایی 85 درصد استفاده می کند، اتلاف انرژی 150 ولت آمپر (که تقریباً برابر با 150 وات است) خواهد بود. و اگر این اینورتر به مدت 10 ساعت استفاده شود، 1.5 واحد (تقریبا) از بین می رود.

برای آگاهی از قیمت و اطلاعات بیشتر جهت خرید اینورتر می توانید روی گزینه زیر کلیک کنید و از کاشناسان ولتا کالا مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای تماس کلیک کنید

اینورتر در صرفه جویی برق تاثیر دارد؟

همه ما می دانیم که اینورترها پشتیبان برق را ارائه می دهند، که عالی است. اما آیا آنها می توانند در مصرف برق نیز صرفه جویی کنند؟ در برخی تبلیغات نشان داده شده است که اینورتر ها می توانند در مصرف برق صرفه جویی کنند.

دلیل آن همان چیزی است که در بالا به آن پرداختیم. به این دلیل است که همیشه مقداری اتلاف انرژی در ارتباط با یک اینورتر وجود دارد. به عبارت ساده، وقتی برق از اینورتر عبور می کند، مقداری تلفات در الکتریسیته ایجاد می شود که نمی توان آن را به طور کامل حذف کرد.

با این حال، راندمان کلی یک اینورتر A یک سازنده خاص قطعا می تواند بهتر از یک اینورتر B دیگر از یک سازنده دیگر باشد، به این معنی که تلفات انرژی در یک اینورتر می تواند کمتر از تلفات انرژی در دیگری باشد. اما اتلاف انرژی در اینورتر همیشه وجود خواهد داشت.

استفاده از اینورتر در صرفه جویی برق

نتیجه گیری

بنابراین از مطلب فوق به طور قانع کننده ای می توان استنباط کرد که محصول مذکور می تواند کارایی بیشتری نسبت به سایر اینورترها داشته باشد، اما نمی تواند در مصرف برق صرفه جویی کند. فقط می تواند تلفات را به حداقل برساند. تاثیر استفاده از اینورتر در کاهش مصرف برق را در این مطلب برسی کردیم تا در صورت نیاز به آن به طور دقیق بدانید به چه اندازه انرژی نیاز دارد.

دسته بندی: بلاگ برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *