پمپ اینورتر چیست؟ هر آنچه که باید در مورد اینورتر پمپ بدانید

بازدید: 1,386 بازدید
پمپ اینورتر چیست؟

پمپ اینورتر آب با تغییر سرعت موتور پمپ فشار ثابت و پایداری را در یک سیستم آب حفظ می کند تا فشار از پیش تعیین شده یکسانی را در خروجی بدون توجه به تعداد خروجی ها یا وسایلی که در حال استفاده هستند، تا حداکثر توانایی ارائه کند.

اینورتر برق دستگاهی ست که آن را به صورت معمول افراد می شناسند، این تجهیز قطعه ای است که برق ولتاژ پایین DC (جریان مستقیم) را به برق AC استاندارد خانگی (جریان متناوب) تبدیل می کند. اینورتر به شما امکان می دهد تا با استفاده از نیروی تولید شده توسط باتری ماشین، کامیون یا قایق، وسایل برقی و تجهیزات الکتریکی را کار کنید.

پمپ اینورتر

نحوه استفاده از اینورتر

اینورترها منبع برق خانگی برای تجهیزات الکتریکی در کمپ ها، کاروان ها، اتومبیل ها، وانت ها، کامیون ها و قایق ها هستند. آنها همچنین می توانند برای محافظت از لوازم خانگی شما در هنگام قطع برق با تامین برق پشتیبان اضطراری برای تجهیزات ضروری مانند تلفن، فریزر، پمپ یا دستگاه های پزشکی استفاده شوند.

اینورتر جریان مستقیم یا DC برقی که از باتری می آید در یک جهت از قطب منفی باتری، از مدار کامل شده عبور می کند و به پایانه مثبت باتری باز می گردد. با این حال، باتری های معمولی 12 ولت یا 24 ولت تنها برق نسبتاً کم ولتاژ را ارائه می دهند.

بسته به موقعیت مکانی شما، وسایل برقی باید با برق 120 ولت یا 230 ولت AC کار کنند. یک اینورتر با افزایش ولتاژ و استفاده از ترانزیستورها یا نیمه هادی ها برای معکوس کردن سریع قطبیت ورودی DC به عقب و جلو، این نابرابری را برطرف می کند، سپس آن را به یک سمت از مدار می فرستد، بعد خیلی سریع آن را معکوس می کند و به سمت دیگر می فرستد. در بیشتر موارد، این کار را 60 بار در ثانیه (60 هرتز) انجام می دهد.

خرید پمپ اینورتر مناسب

یکی از تفاوت های اصلی بین اینورترها میزان برق AC آنها است. قبل از انتخاب اینورتر، وات هر دستگاهی را که می‌خواهید به طور همزمان استفاده کنید، اضافه کنید، سپس به سادگی مطمئن شوید که اینورتری که انتخاب می‌کنید برق متناوب کافی را تامین می‌کند.

مدت زمان استاندارد استفاده از اینورتر

اینورتر برقی می تواند تجهیزات را به طور نامحدود در حالی که موتور کار می کند و نیروی باتری در دسترس است کار کند. اینورترهایی که با باتری های مستقل تغذیه می شوند نیاز دارند که اندازه بانک باتری و باری که باید توسط اینورتر پشتیبانی شود را بدانید. معمولاً این مسئله به صورت “مدت زمانی که می خواهید بار شما کار کند” بیان می شود و سپس از محاسبات خاصی می توان برای محاسبه اندازه مناسب بانک باتری برای نیازهای شما استفاده کرد.

تفاوت بین اینورتر و اینورترشارژر چیست؟

یک اینورتر همچون اینورتر LS به سادگی برق DC (باتری) را به برق AC تبدیل می کند و سپس آن را به تجهیزات متصل منتقل می کند. یک اینورتر شارژر همین کار را انجام می دهد، با این تفاوت که یک اینورتر با باتری های متصل است. هنگامی که برق متناوب AC در دسترس است، به یک منبع برق AC متصل باقی می ماند تا به طور مداوم باتری های متصل را شارژ کند.

اینورتر شارژر جایگزینی آرام برای ژنراتورهای گاز است، بدون دود، سوخت یا سر و صدا. در طول خاموشی های طولانی مدت، ممکن است لازم باشد گهگاه برای شارژ باتری ها، ژنراتور را روشن کنید، اما اینورتر شارژر به شما امکان می دهد ژنراتور را کمتر استفاده کنید و در مصرف سوخت صرفه جویی کنید.

موارد استفاده از اینورتر

به بیان ساده، یک اینورتر برق، برق متناوب را زمانی که هیچ پریز در دسترس یا اتصال به آن غیرعملی است نیست، ارائه می کند. این می تواند در یک ماشین، کامیون، موتورخانه یا قایق، در یک محل ساخت و ساز، در یک آمبولانس یا وسیله نقلیه EMS، در یک اردوگاه یا در یک چرخ دستی پزشکی سیار در یک بیمارستان باشد. اینورترها یا اینورتر شارژرها می توانند برق خانه شما را در هنگام قطع برق تامین کنند تا یخچال ها، فریزرها و پمپ های مخزن کار کنند. اینورترها همچنین نقش اساسی در سیستم های انرژی تجدید پذیر دارند.

استفاده از پمپ اینورتر برای چه مواردی مناسب است؟

ممکن است این سوال شما هم باشد، از این رو لازم است بدانید که در صورت انتخاب تیم کار بلد جهت نصب اینورترها، به راحتی می توانید آن را برای پمپ های مورد استفاده خود نصب و راه اندازی کنید.

نحوه کارکرد پمپ اینورتر

مزایای استفاده از پمپ اینورتر

در صورتی که بخواهید اینورتر را جهت صرفه جویی نصب کنید، باید سرعت آن را حداقل تا ۲۰ ذرصد کاهش دهید. این کار باعث می شود نصف انرژی را صرفه جویی کنید استفاده از اینوتر مخصوصا اینورتر های برند شاخص از جمله اینورتر هایتک مزایای وسیعی دارد که به چند نمونه از آن ا اشاره می کنیم:

  • استفاده از اینورتر باعث افزایش طول عمر مفید پمپ خواهد شد.
  • اگر موتور به آرامی روشن شود به سیستم فشار وارد نمی شود، اینورتر این امکان را ایجاد می کند.
  • با نصب این تجهیز می توانید برای پمپ حالت خواب را ایجاد نمایید‌.

انواع پمپ اینورتر

پمپ اینورتر یا اینورتر پمپ را معمولا بر اساس فاز و ولتاژ آن مورد بررسی قرار داده اند و به طور کلی آن ها در دو دسته قرار دارند:

  • اینورتر سه فاز
  • اینورترتک فاز

از این موارد به منظور مصارف خانگی، در صنعت کشاورزی و مواردی از این دست استفاده می گردد، به خوبی باعث افزایش فشار آب می شود و استفاده آن در صنایع به منظور کاهش انرژی و صرفه جویی در مصرف برق است. از طرفی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، باعث کاهش هدر رفت آب در مزارع کشاورزی و این صنعت می شود.

کنترل کننده فشار پمپ

کنترل کننده فشار پمپ به هر وسیله ای گفته می شود که پمپ را بر اساس بازخورد یک قطعه سنجش فشار کار می کند. این می‌تواند یک اینورتر، یک کنترل‌کننده فشار الکترونیکی با سرعت ثابت (که معمولاً به عنوان سوئیچ فشار نامیده می‌شود) یا یک سوئیچ فشار مکانیکی ساده با تفاوت بین فشار برش و فشار باشد.

کار کرد اینورتر نصب شده در لوله آب خنک کننده

اینورتر نصب شده در لوله با اینورتر هوا خنک کننده، تفاوت دارد زیرا بر روی بخشی از لوله که آب پمپاژ شده از آن عبور می کند، نصب می شود. این مزیت را به آن می دهد که بتواند خود را با آبی که پمپاژ می کند بدون نیاز به فن خنک کننده خنک سازد.

با این حال، با معایب احتمالی اجرای لوله به اینورتر و محدود کردن اندازه لوله تعبیه شده در اینورتر همراه است. دمای آبی که باید پمپاژ شود برای یک اینورتر لوله شده مهم است. اینورترهای مجهز به لوله یا آب خنک معمولاً در مجموعه های تقویت کننده چند پمپی از پیش ساخته شده یافت می شوند.

پمپ اینورتر خنک کننده

اهمیت باتری پمپ اینورتر

باتری اساس کار یک اینورتر است. عمر، عملکرد و کارایی یک اینورتر صرفاً به کیفیت باتری بستگی دارد. باتری قلب کل سیستم اینورتر برای تعیین زمان پشتیبان گیری است. یک باتری با کیفیت خوب بهترین راه حل را در هنگام قطع برق ارائه می دهد و نگهداری کم همراه با قابلیت اطمینان بالا را تضمین می کند. سه نوع باتری در اینورتر مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس فناوری ذخیره جریان با یکدیگر تفاوت دارند. با دانستن جزئیات آن ها، می توانید مورد مناسب را برای استفاده خود انتخاب کنید.

باتری صفحه تخت

باتری های صفحه تخت دارای دو الکترود هستند و معمولا به عنوان باتری های سرب اسیدی شناخته می شوند. الکترودها در آب و اسید سولفوریک، محلول الکترولیتی، غوطه ور می شوند. الکترود مثبت حاوی اکسید سرب است، در حالی که الکترود منفی از سرب متخلخل ساخته شده است.

باتری های صفحه تخت سبک وزن هستند و بین نه تا پانزده هزار روپیه هندی قیمت دارند. این باتری ها نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند که این یک نقطه ضعف بزرگ است. بنابراین، باتری های لوله ای در زمان های اخیر جایگزین باتری های صفحه تخت شده اند.

باتری لوله ای

باتری های لوله ای مدت طولانی تری نسبت به باتری های صفحه تخت دوام می آورند. عمر آنها پنج سال است و با نگهداری کمتر بسیار کارآمد هستند. چرخه‌های شارژ عمیق این باتری‌ها را قادر می‌سازد تا کارایی بیشتری داشته باشند. باتری های لوله ای به شارژ آب کمتری نیاز دارند و در مقایسه با باتری های صفحه تخت قابل اعتمادتر هستند. با این حال، باتری های لوله ای بیش از باتری های صفحه تخت قیمت دارند و بین نه تا بیست و پنج هزار روپیه هندی در دسترس هستند.

باتری مهر و موم شده بدون نیاز به تعمیر

باتری بدون نیاز به تعمیر و نگهداری مهر و موم شده همچنین به عنوان باتری اسید سرب تنظیم شده با شیر یا VRLA شناخته می شود. دلیل اینکه بسیاری باتری VRLA را ترجیح می دهند این است که نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. نیازی به پرکردن الکترودها با آب مقطر نیست و برای استفاده بسیار ایمن هستند زیرا گازهای ناپسند تولید نمی کنند. اما باتری بدون نیاز به نگهداری مهر و موم شده در مقایسه با باتری های لوله ای و صفحه تخت بسیار گران است. عیب این باتری ها این است که عمر کمتری دارند.

نکاتی برای انتخاب پمپ اینورتر مناسب

اگر در انتخاب اینورتر مناسب دچار سردرگمی شده اید، نکات ذکر شده در زیر به شما کمک خواهد کرد. اولین قدم محاسبه انرژی مورد نیاز شما خواهد بود. تعداد دستگاه‌هایی که دارید، از جمله نقاط شارژ، روترهای Wi-Fi، فن‌ها و لامپ‌ها را شناسایی کنید. مصرف برق کلی را دریابید و سپس اینورتر مناسب برای خانه خود را انتخاب کنید.

ظرفیت اینورتر با مصرف برق متفاوت است. ظرفیت مخفف، حداکثر باری است که یک اینورتر زمانی که از هر وسیله ای به طور همزمان استفاده می شود، می تواند تحمل کند. بنابراین، همیشه باید اینورتر را انتخاب کنید که ظرفیت توان بالاتری نسبت به برق مورد نیاز شما داشته باشد. ظرفیت اینورترهای مختلف موجود در بازار تجاری را مطالعه کرده و عاقلانه انتخاب کنید.

اندازه باتری نقش مهمی در برآوردن تمام خواسته های شما دارد. اندازه صحیح باتری، پشتیبان مناسب را بدون هیچ مانعی برای مدت طولانی‌تر فراهم می‌کند. شما باید اندازه باتری را با توجه به مدت زمانی که می خواهید منبع برق برای خانه خود داشته باشید محاسبه کنید. شما می توانید مقاله نکات مهم قبل از خرید اینورتر را مطالعه کنید و از انتخاب اینورتر خود اطمینان حاصل فرمایید.

آیا پمپ اینورتر مختلفی برای شرایط مختلف وجود دارد؟

اینورترها معمولاً یا عمومی هستند (ریل DIN یا روی دیوار) و برای انواع کاربردهای موتور از جمله فن، نوار نقاله، میکسرهای صنعتی و ماشین آلات طراحی شده اند، یا به طور خاص برای استفاده از پمپ طراحی شده اند.

برای استفاده با پمپ، معمولاً بهتر است اینورتری را خریداری کنید که برای پمپ‌ها طراحی شده است. علاوه بر این، اینورترهای خاصی برای استفاده با پمپ های خورشیدی وجود دارد که سرعت خود را بسته به توان موجود از پانل های خورشیدی DC تنظیم می کند. همچنین اینورترهایی برای استفاده در استخر وجود دارد که فشار کنترل نمی‌شوند و می‌توانند برای تولید نرخ‌های جریان مختلف در برنامه‌های روز یا ساعت مختلف برنامه‌ریزی کنند.

همچنین افزودنی هایی برای تنظیم فشار متناسب با مناطق مختلف آبیاری وجود دارد. همچنین اگر می‌خواهید 2 یا چند اینورتر را به هم متصل کنید، مهم است که یکی را با حالت چند اینورتر انتخاب کنید. اینها نسخه های پیشرفته در محدوده هستند و با استفاده از سیستم Canbus با یکدیگر در ارتباطند و به آنها اجازه می دهد با هم کار کنند.

نتیجه گیری

با جزئیات بالا، شما تمام آنچه را که باید در مورد اینورترها بدانید را درک کرده اید. اکنون می توانید به راحتی مورد مناسبی را خریداری کنید که مطابق با نیازها و خواسته های شما باشد. با این حال، سعی کنید اینورتر را که برای استفاده روزانه مناسب است شناسایی کنید و قبل از خرید به معیارهای نگهداری آن دقت کنید.

به منظور اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید دیگر مطالب ولتا کالا را مورد بررسی قرار دهید. پمپ اینورتر وهر چیزی که باید در مورد اینورتر پمپ بدانید را در این مطلب مورد بررسی قرار دادیم ولتا کالا در تمام مراحل خرید به شما کمک خواهد کرد تنها کافیست با مشاوران ما در بخش فروش در ارتباط باشید.

برای تماس کلیک کنید

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
مشاوره خرید