کلید اتوماتیک اشنایدر چیست؟

بازدید: 112 بازدید
کلید اتوماتیک اشنایدر چیست؟
شرکت اشنایدر الکتریک تقریبا با تجربه طراحی و تولید مطمئن در زمینه تجهیزات حفاظتی از جمله انواع کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر باعث افزایش اطمینان و انتخاب صنایع و صنعتگران حوزه برق شده است. شرکت اشنایدر الکتریک یک شرکت بزرگ و بین‌المللی در زمینه فناوری و تجهیزات الکتریکی است که با تجربه بیش از 180 ساله در زمینه تولید تجهیزات برق صنعتی و خانگی فعالیت دارد و در بیش از 100 کشور جهان نمایندگی ‌ها و دفاتر فروش را ایجاد کرده است.
کلید اتوماتیک اشنایدر با استفاده از نوآوری و برخورداری از فناوری های روز دنیا توانسته طیف گسترده ای از دامنه های جریان و قدرت قطع جامع و بهینه تمام نیازهای حفاظت در صنعت برق را پوشش دهد. مجموعه ولتا کالا در ادامه هرآنچه که لازم است در مورد کلید اتوماتیک اشنایدر بدانید را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده است.

برای استعلام قیمت و خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر، با شماره تلفن 09125290221 تماس حاصل فرمایید.

کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر الکتریک MCCB مخفف از کلید های الکترومکانیکی فشار ضعیفی به شمار می رود که حفاظت از تجهیزات صنعتی، قطع و وصل جریان نامی را در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار برآورده می کند. این تجهیز حفاظتی که توانایی حفاظت اتصال به زمین، حفاظت موتوری و حفاظت ژنراتوری را نیز با رله های میکرولوجیک تعبیه شده داخل کلید را دارد می تواند پیش از رسیدن بار های اضافی به کلید مدار را قطع کند.
کلید اتوماتیک schneider همانند فیوز ها برای عبور کامل جریان نامی خود به طور مستمر می توانند بدون قطع شدن کار کنند. به طور کلی کلید ها منحنی مشخصی دارند که محدوده کاری کلید در جریان های مختلف را نشان می دهند تا مشخص کنند محدوده کاری کلید در جریان های مختلف در اضافه بار ها و اتصال کوتاه ها چگونه است و در چه شرایطی می تواند جریان را تحمل کرده یا قطع نمایند.

مشخصات فنی کلید اتوماتیک اشنایدر

مشخصات فنی کلید اتوماتیک اشنایدر

کلید های کمپکت اشنایدر به دلیل ضریب اطمینان بالا، کاربری آسان و همچنین امکانات زیاد باعث محبوبیت زیادی در بین کاربران در سراسر جهان شده است. این کلید در مدل های مختلفی عرضه می شود که در ادامه به مشخصات فنی آن ها می پردازیم:
  • کلید اتوماتیک اشنایدر مدل NS:

این مدل دارای واحد کنترلی، جهت اندازه گیری توان و انرژی داخلی می باشند. این کلید در دو سری NSX و NSXm تولید می شوند که دارای رنج جریان 630 تا 3200 هستند.
  • کلید اتوماتیک اشنایدر مدل NSX:

این مدل از یکی دیگر از انواع کلید های اتوماتیک کمپکت اشنایدر است که در رنج جریانی 100 تا 690 آمپر عمل می کنند. ولتاژ سری NSX در برابر ضربه مقاوم می باشد که با ولتاژ 8 کیلو ولت برابری می کند. قابلیت اطمینان و میزان بهره وری انرژی را نیز دارا است.
  • کلید اتوماتیک اشنایدر مدل NSX سری DC:

از این کلید برای حفاظت از خطوط شبکه DC استفاده می شود که دارای ولتاژ مقاومت در برابر ضربه 8 کیلوولت را دارد و در رنج جریان 630 آمپر تولید می شود. کلید اتوماتیک اشنایدر مدل NSX سری DC به دلیل قابلیت اطمینان بالا و استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در محیط های مختلف به کار می روند.
  • کلید اتوماتیک اشنایدر مدل NSXm سری AC:

از این کلید به دلیل رعایت استاندارد های کامل در محیط های مختلف و سراسر دنیا با سختی بالا استفاده می شود، توانایی حفاظت از خطوط تا جریان 160 آمپر را داشته و برای شبکه AC 50 تا 60 هرتز و در ولتاژهای 220 تا 240، 380 تا 410، 440 تا 480، 500 تا 525 و 690 تا 660 ولت کابرد دارد.

عملکرد کلید اتوماتیک schneider

عملکرد کلید اتوماتیک اشنایدر بسیار حیاتی بوده و به صورت اتوماتیک عمل می‌ کند. این تجهیز معمولا با استفاده از سیستم‌ های شناسایی همچون کارت‌ های RFID یا کد دسترسی می تواند هویت فرد یا دستگاه را شناسایی کرده و بر اساس اطلاعات شناسایی شده، قادر است به ‌طور اتوماتیک برق را قطع یا وصل کند، این عملیات می‌تواند برای ایمنی سیستم ‌ها یا کنترل تجهیزات مختلف انجام شود.
کلید اتوماتیک Schneider الکتریک می ‌تواند بر اساس دستورات مشخص اتصالات الکتریکی را برقرار یا قطع نماید، این امر به صورت اتوماتیک و بر اساس برنامه ‌ریزی مشخص انجام شده و به کنترل مصرف انرژی در صنایع و ساختمان‌ ها از طریق قطع و وصل کردن بخش‌های مختلف برق به موقع و بهینه کمک می کند.

تفاوت اتوماتیک اشنایدر الکتریک با کلید های غیر اتوماتیک

تفاوت اتوماتیک اشنایدر الکتریک با کلید های غیر اتوماتیک

کلیدهای اتوماتیک اشنایدر از رله‌هایی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند اما رله ای در کلید های غیر اتوماتیک برای قطع و وصل کردن تعبیه نشده است. کلید اتوماتیک اشنایدر بعد از قطع شدن مدار به هر دلیلی مجدد آماده به کار شده و با استفاده از کنتاکت‌ های فرعی می‌توان وضعیت کلید‌ها را به خوبی بررسی نمود. در ادامه به تفاوت های بیشتر این دو کلید بیشتر می پردازیم:
  • عمل به صورت اتوماتیک:
یکی از اصلی ‌ترین تفاوت‌های بین کلید اتوماتیک اشنایدر و کلید‌های غیر اتوماتیک، این است که کلید اتوماتیک به صورت خودکار و بر اساس تنظیمات قبلی عمل می‌کند، در حالی که کلید‌های غیر اتوماتیک نیاز به عملکرد دستی دارند.
  • کنترل تجهیزات برقی:
کلید اتوماتیک اشنایدر توانایی کنترل دقیق تر برق را ازجمله قطع یا وصل بخش‌های خاص برق بر اساس دستورات شناخته شده را دارد که در کلید‌های غیر اتوماتیک به این توانایی نمی‌ رسند.
  • امکانات اضافی:
کلید های اتوماتیک اشنایدر الکتریک معمولا امکانات اضافی از جمله نمایشگرها، قابلیت ‌های بیشتر در اتصالات الکتریکی، اطلاع رسانی هوشمند و… دارد که این ویژگی‌ ها در کلیدهای غیر اتوماتیک کمتر دیده می ‌شوند.

دسته بندی MCCB اشنایدر به لحاظ قابلیت تنظیم

کلید‌های اتوماتیک اشنایدر از انواع مختلفی براساس قابلیت‌ های تنظیمی که دارند تولید می ‌شوند. برخی از انواع این کلید ها به لحاظ قابلیت تنظیم عبارتند از:
  • ثابت یا غیر قابل تنظیم
  • دارای قابلیت تنظیم رله حرارتی (Ir جریان عملکرد رله حرارتی)
  • دارای قابلیت تنظیم رله مغناطیسی (Imجریان عملکرد رله مغناطیسی)
  • دارای هر دو قابلیت تنظیم رله حرارتی و مغناطیسی

بازه جریانی کلید اتوماتیک اشنایدر

MCCB اشنایدر بر اساس بازه جریان و قدرت قطع به دو سری NSX و NS تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:
  • کلید اتوماتیک سری NSX :
شرکت اشنایدر الکتریک این سری از کلید ها را از 16 تا 630 آمپر و با قدرت قطع 25، 36، 50 ، 70 و 100 کیلو آمپر طراحی کرده و به بازار عرضه می کند.
  • کلید اتوماتیک سری NS :
این سری از کلید های اتوماتیک اشنایدر الکتریک از 800 تا 1600 آمپر و با قدرت قطع ۵۰ و ۷۰ کیلو آمپر طراحی شده و با بازه جریانی در حدود 16، 25، 32، 40، 50، 63، 80، 100، 125، 160، 200، 250، 400، 630، 800، 1000، 1250 و 1600 موجود می باشد.

پلاک خوانی کلید اتوماتیک اشنایدر

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

کلیدهای اتوماتیک اشنایدر که به کلید فشار ضعیف نیز معروف می باشند برای قطع و وصل مدار با جریان ‌های مختلف به کار می روند. این کلیدها دارای انواع متعددی هستند، که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
  • کلید اتوماتیک کمپکت:

کلید اتوماتیک کمپکت نوعی کلید اتوماتیک است که به صورت خودکار و بدون نیاز به دستکاری انسان فشرده می ‌شود و بیشتر برای تجهیزات صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلیدها از تکنولوژی‌ های مختلفی از جمله RFID، بلوتوث یا فرستنده‌های رادیویی برای ارسال سیگنال به دستگاه ‌های گوناگون استفاده می ‌کنند.
  • کلید مینیاتوری:

کلید مینیاتوری یک نوع کلید کوچک و فشرده است که به طور عمومی از ابعاد کوچک تر و سبک ‌تر از کلید های معمولی برخوردار است. این نوع کلید ها با طراحی زیبایی که دارند معمولاً به صورت راحت قابل حمل هستند و از جنس ‌های مختلفی مانند فلز، پلاستیک یا آلیاژ های خاص تولید می‌ شوند.
  • کلید محافظ موتور:

کلید محافظ موتور نوعی دیگر از انواع کلید اتوماتیک است که برای محافظت از موتورهای الکتریکی و پمپ‌ها در برابر اضافه بار، جریان بالا، ولتاژ نامناسب و دیگر خطرات الکتریکی استفاده می‌شود.
این کلید ها عموماً شامل یک دستگاه قطع و وصل الکتریکی هستند که به طور خودکار در صورتی که شرایط خطرناک تشخیص داده شود موتور را قطع می ‌کنند. کلید محافظ موتور معمولاً در صنایع، کارگاه‌ها، سیستم‌های آبیاری، وسایل نقلیه و سایر محیط ‌هایی که نیاز به حفاظت از موتورهای الکتریکی دارند، استفاده می ‌شوند.
  • کلید محافظ جان:

کلید محافظ جان یا RCCB یک نوع کلید حفاظتی الکتریکی است که برای حفاظت از افراد در برابر خطرات الکتریکی استفاده می‌شود. این کلیدها به طور خودکار جریان الکتریکی را قطع می ‌کنند.
RCCB ها عموماً برای حفاظت در برابر جریان تسری به زمین که ناشی از تماس دستگاه‌ های الکتریکی با زمین استفاده می ‌شود. به طور کلی، RCCB ها به عنوان یک لایه اضافی از حفاظت برای افراد در برابر شوک الکتریکی و خطرات دیگر الکتریکی عمل می‌کنند و در انواع مختلف و با ظرفیت‌های مختلف برای محافظت در محیط‌های مختلف موجود هستند.
  • کلید اتوماتیک هوایی:

کلید اتوماتیک هوایی نوعی قطع کننده مدار الکتریکی است که برای حفاظت از مدارهای الکتریکی در برابر جریان ‌های بالا و اضافه شدنی، حفاظت می ‌کند. این کلید ها به طور خودکار عمل کرده و در صورت شناسایی جریان بالا یا ناخالص، مدار را به صورت خودکار قطع می‌ کنند تا از وقوع حوادث جدی مانند آتش‌سوزی یا خطرات برقی جلوگیری کنند.
کلید اتوماتیک هوایی عموماً دارای یک مکانیزم سنسور الکترومغناطیسی است که جریان الکتریکی را نظارت می‌کند. این کلید ها به عنوان یک لایه اضافی از حفاظت در مقابل خطرات الکتریکی عمل می‌کنند و بیشتر در سیستم ‌های برقی صنعتی، تجاری و خانگی استفاده می ‌شوند.

انواع کلید اتوماتیک اشنایدر

کاربرد کلید اتوماتیک schneider الکتریک

Schneider Electric MCCB به عنوان یکی از تجهیزات الکتریکی مهم و حیاتی در صنایع مختلف استفاده می‌ شوند. این کلیدها برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی، جلوگیری از خطرات الکتریکی و کنترل جریان الکتریکی در سیستم ‌های برقی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه به برخی از کاربرد های اصلی آن می پردازیم:
  • استفاده از کلید اتوماتیک اشنایدر در خطوط تولید و سیستم‌ های برقی صنایع خودروسازی برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی و جلوگیری از خطرات الکتریکی
  • استفاده از کلید اتوماتیک اشنایدر برای کنترل و حفاظت از تجهیزات الکتریکی در صنایع فولاد.
  • استفاده از این نوع کلید برای حفاظت از تجهیزات الکتریکی در صنایع نفت و گاز.
  • استفاده از آن در سیستم ‌های برقی ساختمان‌های تجاری و اداری برای حفاظت و کنترل جریان الکتریکی.
  • استفاده برای حفاظت و کنترل جریان الکتریکی در صنایع غذایی
  • استفاده به عنوان یک لایه اضافی از حفاظت در سیستم‌های توزیع برق صنعتی و تجاری

برای استعلام قیمت و خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر، با شماره تلفن 09125290221 تماس حاصل فرمایید.

ساختار داخلی MCCB اشنایدر

ساختار داخلی کلید اتوماتیک اشنایدر در شکل های زیر نشان داده شده است شامل موارد زیر است که آن ها مورد بررسی قرار می دهیم:
  • جرقه گیر تشکیل شده از فولاد و مواد شیشه ای، مجموعه ای از صفحات موازی با عایق بندی برای تقسیم قوس در کلید اتوماتیک
  • مکانیزم سوئیچینگ وابسته به عملکرد رله ها برای باز و بسته شدن کانتکت
  • پلاک شامل اطلاعات مهم کلید همچون جریان نامی، قدرت قطع و …
  • دسته برای بستن یا باز کردن کانتکت به صورت دستی
  • دکمه تریپ شامل یک دکمه ی قرمز رنگ
  • کانتکت شامل یک ماده برنجی الکترولیز شده به عنوان کانتکت متحرک برای باز و بسته کردن مدار
  • مکانیزم قطع اضافه بار شامل یک جز حساس به دما با نام بی متال برای قطع برق در صورت بالا رفتن بیشتر جریان نامی
  • ترمینال شامل یک مجموعه پیچ از جنس فولادی برای اتصال مدار خارجی به کلید اتوماتیک

تجهیزات جانبی کلید اتوماتیک schneider

برای افزایش کارایی کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر میتوان تجهیزات جانبی مختلفی را بر روی آن نصب کرد که هر کدام از آن ها کاربرد های خاصی را دارند و برای انتخاب کلید اتوماتیک اشنایدر مورد نظر می توانند کمک ویژه ای کنند. این تجهیزات شامل موارد زیر است:
  • رله شنت تریپ:
این رله وظیفه قطع کلید را زمانی که مقدار ولتاژ تغذیه اش در بازه 70 تا 110 درصد ولتاژ نامی قرار می گیرد دارد. این تجهیز در دو مدل ولتاژ AC و DC ارائه می گردد و در مواقعی که کلید بدون اینکه خطایی رخ دهد قطع شود مورد استفاده قرار می گیرد. رله شنت در داخل MCCB یا در کنار کلید هوایی قرار می گیرد و با تحریک آن کلید قطع می گردد.
  • رله افت ولتاژ یا آندر ولتاژ:
زمانی که ولتاژ این بوبین از 70% ولتاژ نامی کمتر یا مساوی شود، رله افت ولتاژ یا آندر ولتاژ عمل کرده و فرمان قطع کلید صادر می کند. این رله که در دو مدل UVRD و UVR ارائه میشود از وصل شدن کلید در صورت پایین بودن ولتاژ جلوگیری میکند. تفاوت این دو رله در زمان قطع آنها می باشد.
  • کنتاکت های کمکی که همزمان با پل های اصلی کلید عمل کرده و همواره وضعیت قطع یا وصل کلید را نمایش می دهند.
  • واحد محدود کننده جریان که وظیفه افزایش قدرت قطع کلید را این واحد بر عهده دارد.
  • کنتاکت های خطا که در مواقع بروز یک اضافه بار یا یک اتصال کوتاه عمل کرده و آن را در پایانه های خود منعکس می نماید.
  • تجهیز کشویی که برای کشویی کردن کلید های MCCB استفاده میشود.
  • موتور الکتریکی که برای قطع و وصل کردن کلید از راه دور استفاده می شود.

ویژگی های کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر الکتریک

ویژگی های کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر الکتریک

کلید های اتوماتیک‌ های اشنایدر به دلیل ویژگی های مختلفی که دارد از محصولات پرکاربرد و معتبر در زمینه تجهیزات برقی هستند. ویژگی‌ های این تجهیز عبارتند از:
  • قابلیت کنترل و مانیتورینگ:
کلیدهای کمپکت اشنایدر دارای قابلیت کنترل و مانیتورینگ از راه دور هستند که این امکان را فراهم می‌ کند تا از راه دور و به صورت هوشمند، تجهیزات برقی را کنترل و نظارت داشته باشند.
  • قابلیت اطمینان و پایداری:
این نوع کلید ها به عنوان یکی از برند های معتبر در زمینه تجهیزات برقی، با دقت و کیفیت بالا تولید می ‌شوند که این امر باعث اطمینان و پایداری در عملکرد آنها می ‌شود.
  • سازگاری با استاندارد ها:
MCCB اشنایدر با استفاده از فناوری ‌های پیشرفته، به طور کامل با استاندارد های بین‌المللی مربوط به تجهیزات برقی سازگار می باشند.
  • قابلیت اتصال به سیستم‌ های هوشمند:
این نوع کلید قابلیت اتصال به سیستم‌ های هوشمند و اینترنت اشیاء را دارند که این امکان را فراهم می‌کند تا به صورت هوشمند و از راه دور، تجهیزات برقی را کنترل کرد.
  • قابلیت حفاظت:
کلید های اتوماتیک schneider دارای ویژگی‌ های حفاظتی مناسب هستند که به محافظت از تجهیزات برقی در برابر خطرات الکتریکی کمک می‌ کنند.
  • سادگی در نصب و استفاده:
کلید های اتوماتیک اشنایدر با طراحی ساده و کاربر پسند، نصب و استفاده آسان دارند که این امر به کاربران در استفاده بهینه از آنها کمک می ‌کند.

قدرت قطع کلید اتوماتیک Schneider Electric

از مهمترین پارامترهای یک کلید اتوماتیک اشنایدر که نشان می دهد کلید تا جه جریانی را در مواجه با اتصال کوتاه تحمل می کند. قدرت قطع می باشد. این پارامتر وابسته به ولتاژ است که حرف لاتین بعد از رنج کلید نشان دهندۀ آن می باشد. به عنوان مثال NSX100F دارای قدرت قطع 36 کیلو آمپر می باشد.

واحد های حفاظتی کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک

واحد های حفاظتی کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک

واحد های حفاظتی کلید اتوماتیک اشنایدر به شرح زیر است:
  • واحد حفاظتی – مغناطیسی:
این واحد در صورت وقوع اتصال کوتاه در مدار، با تشخیص جریان بالا و نامناسب، جریان الکتریکی را به صورت خودکار قطع می‌کند تا از خطرات ناشی از اتصال کوتاه جلوگیری شود. این واحد با استفاده از قوانین الکترومغناطیس، جریان نامناسب را تشخیص داده و عمل قطع جریان را انجام می‌دهد.
  • واحد میکرولوجیک:
این واحد یک قطعه تجهیزات الکترونیکی می باشد که در آن اجزای الکترونیکی بسیار کوچک و مینیاتوریزه شده ‌اند. این واحد ‌ها به صورت یک یا چند تراشه الکترونیکی کوچک حاوی مدارهای الکترونیکی مختلف مانند ترانزیستورها، مقاومت‌ها، خازن‌ها و سایر اجزای الکترونیکی تشکیل شده ‌اند.
واحدهای میکرولوجیک به عنوان قسمت‌های اصلی در دستگاه‌ ها و تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این واحدها معمولاً برای کنترل و پردازش اطلاعات، ارسال و دریافت سیگنال‌های الکتریکی، اجرای عملیات منطقی و محاسبات ریاضی و غیره استفاده می ‌شوند.

وضعیت های MCCB اشنایدر

کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر دارای سه وضعیت می باشد:
  • در صورتی که کلید وصل باشد در وضعیت بالا قرار می گیرد.
  • در حالت قطع به صورت دستی در پایین قرار می گیرد.
  • در صورت بروز خطا کلید در وسط یا حالت تریپ قرار گرفته و قطع است.
باید توجه داشت که در دو حالت کلید اشنایدر در وضعیت تریپ قرار می گیرد یعنی یکی در صورت بروز خطا و دیگری در صورت فشار دادن دکمه تست قرمز رنگ.

های کنترل کلید اتوماتیک اشنایدر

برای کنترل کلید اتوماتیک اشنایدر نیز سه روش وجود دارد که به شرح زیر است:
  • استفاده از اهرم کلید
  • نصب دسته گردان بر روی کلید
  • نصب مکانیزم موتوری

برای استعلام قیمت و خرید انواع کلید اتوماتیک اشنایدر، با شماره تلفن 09125290221 تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی
در این مقاله ما به طور کامل کلید اتوماتیک کمپکت اشنایدر را مورد بررسی قرار دادیم اکنون شما به پاسخ خود یعنی کلید اتوماتیک اشنایدر چیست رسیدید. شما می توانید برای مشاهده انوع کلید اتوماتیک از جمله اشنایدر به سایت ولتا کالا مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.
گروه ولتا کالا نماینده اشنایدر الکتریک با بیش از یک دهه سابقه کاری درخشان در زمینه اتوماسیون صنعتی و کلیه تجهیزات برق صنعتی با دارا بودن کادر فنی مجرب آمادگی خود را جهت تامین تجهیزات برق صنعتی و اجرای پروژه های برق صنعتی اعلام می نماید. ولتا کالا نماینده فروش برند معتبر اشنایدر الکتریک می باشد که تنوع بسیار زیادی در محصولات برق صنعتی دارد.
دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
مشاوره خرید